Lektionsplanering
Vecka | Innehåll |
35 | Kursintro. Vi diskuterar kommunikationsbegreppet och gör lite olika övningar. Läsa s. 7-17 i boken. Jobba med hemsidan och skriva ett individuellt inlägg på bloggen som berör begreppet kommunikation. Kommunikationskanaler, verbal - icke-verbal kommunikation. |
36 | På måndagen fortsätter vi att prata om kommunikationsbegreppet samt kommunikationsteorier. Johari-fönstret. Uppgift: Att beskriva kommunikationsbegreppet och processen utifrån det vi pratat om. |
37 | Gruppredovisning - visa en bild på en person och samla in tankar kring detta. Arbete med uppgift 1 och 2. |
38 | Måndag: Inlämning av uppgift 1 och 2. Kommunikation ur ett genusperspektiv. Kommunicerar män och kvinnor på samma sätt? |
39 | Kommunikation och genus. |
40 | Gruppkommunikation - samarbete med ledarskap |
41 | Se filmen "Rmember the Titans" och analysera grupprocesserna. Börja med grupparbete |
42 | Grupparbete |
43 | Grupparbete |
44 | Lov |
45 | Redovisning grupparbete |
46 | Se film och ha en examination utifrån filmen. |
47 | Kulturkrockar |
48 | Kulturkrockar |
49 | Redovisning av arbetet med kulturkrockar. Glöm inte lägga in på bloggen också! Vi sätter igång med att arbeta med konflikter och konflikthantering. https://www.svd.se/kultur/understrecket/varldens-storsta-krig-ar-osynligt-i-medierna_7846030.svd |
50 | Konflikter och konflikthantering |
v. 3-10 | Fördjupningsarbete/digitala medier. Skapa en sida i webbstjärnan. |
v. 10-16 | Samtal - skriva CV och intervjua en arbetsgivare |
v. 17-22 | Hålla tal och utvärdera sin egen och andras insats. |